We communiceren heel wat af in de afvalbranche. Milieu Centraal, Rijkswaterstaat en producentenorganisaties, maar bovenal de publieke inzamelaars en gemeenten zelf. En dit is belangrijk, want goede communicatie kan bewustwording creëren, motiveren en aanzetten tot gewenst gedrag. Een belangrijke schakel dus op weg naar de circulaire samenleving van de toekomst.

Onze branche kenmerkt zich door samen te werken. We hebben allemaal hetzelfde maatschappelijke doel. Daarom hebben wij nu alle communicatie-toolkits die raken aan afval, grondstoffen en circulariteit samengebracht op één pagina. Om inspiratie op te doen of om handig gebruik te maken van wat al beschikbaar is. Voor veel thema’s zijn eerder namelijk al communicatiemiddelen ontwikkeld; van zwerfafval, kauwgom en batterijen tot lachgas en afvalpreventie.

Bekijk hier alle communicatie-toolkits

Hoe staat het met jullie voorjaarscampagne?
Het voorjaar is weer aangebroken en dat betekent dat we met z’n allen weer vaker naar buiten gaan. Lekker natuurlijk, maar ook een moment waarop we de omvang van het zwerfafval zien toenemen. Een communicatiecampagne kan helpen om inwoners te stimuleren zwerfafval te voorkomen en/of op te ruimen. Tip: Met de communicatie-toolboxen ‘Je plek schoon achterlaten. Zó gefikst!’ en ‘Zwerfafval. Natuurlijk raap je ook iets op’ van Rijkswaterstaat heb je snel een campagne in de steigers staan.

Suggesties?
Mis je in ons overzicht nog een relevante toolkit of heb je een succesvolle campagne die als inspiratie kan dienen voor anderen? Laat het ons weten!